تاریخ انتشار: شنبه 1403/01/25 - 12:26
کد خبر: 501234

نگاهی بر آخرین روندهای انتخابات آمریکا؛

مارپیچ رقابت انتخاباتی/ نظرسنجی‌ها در خصوص انتخابات پیش‌روی آمریکا چه می‌گویند؟

مارپیچ رقابت انتخاباتی/ نظرسنجی‌ها در خصوص انتخابات پیش‌روی آمریکا چه می‌گویند؟

 در این میان هر چند کارشناسان معتقدند که هنوز برای تحلیل نهایی وضعیت بایدن در مقابل ترامپ زودهنگام است، اما توماس ویلن استاد علوم سیاسی دانشگاه بوستون در گفت‌وگو با نیوزوک تصریح می کند که کمپین انتخاباتی بایدن کار ساده ای در پیش ندارد. حاشیه ها اوضاع را برای وی بسیار تنگ کرده، به خصوص در ایالت های چرخشی که تاثیری حیاتی در نتایج نهایی انتخابات دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همزمان با اینکه در طول یک سال اخیر میزان محبوبیت بایدن دائما در حال کاهش بوده، به فاصله هفت ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ،2024  برخی نظرسنجی ها نشان می دهد که او اکنون وضعیت بهتری نسبت به ماه های گذشته دارد؛ امری که تحلیلگران معتقدند برای نتیجه گیری از داده های نظرسنجی ها زود است و اینکه آیا اساسا بهبود وضعیت محبوبیت بایدن نشانه محبوب بودن او در میان مردم آمریکاست؟

نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو

ماه گذشته بود که مشخص شد بایدن و ترامپ با پیروزی در انتخابات های درون حزبی دوباره قرار است به عنوان رقبای اصلی در آبان ماه امسال بر سر ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت کنند. بلافاصله پس از تایید شدن این خبر تحلیل نظرسنجی ها نشان می دهد که وضعیت بایدن نسبت به ماه های قبل بهبود یافته است. به عنوان مثال در جدیدترین نظرسنجی ای که توسط رویترز و ایپسوس انجام شد، پیش بینی می شود دموکرات ها 41 درصد از آرا را به خود اختصاص دهند، در حالی که گفته می شود ترامپ ۳۷درصد آرا را به دست می آورد.

علاوه بر این پلتفرم پیش بینی آنلاین Polymarket، نشان داده که شانس بایدن برای پیروزی در برابر دونالد ترامپ هر چند ضعیف باقی مانده، اما به طور قابل توجهی بهبود یافته است. طبق گزارشی که نیوزویک منتشر کرده، نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو نشان می دهد که ۸۳درصد از رای دهندگان سیاه پوست طرفدار حزب دموکرات هستند که نسبت به سال 1994 که 86 درصد به این ترتیب همسو بودند، 3 درصد کاهش داشته است.

این در حالی است که نظرسنجی های دیگر بیانگر پیروزی بایدن در انتخابات پیش رو است. به عنوان مثال یک نظرسنجی که توسط کالج امرسون از 1438 رای دهنده صورت گرفته، نشان می دهد جمهوریخواهان 51 درصد از آرا را در مقابل 49 درصد بایدن کسب می کنند. چالش های مهم بایدن نتایج نظرسنجی ها در طول هفته های اخیر هر چه باشد، نمی توان کتمان کرد که بایدن برای پیروزی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری کاری به مراتب دشوارتر از 4 سال قبل دارد. به عنوان نمونه نتایج سه نظرسنجی معتبر نشان می دهد که در طول هفت ما اخیر مخالفت آمریکایی ها با بایدن به دلیل نحوه مواجهه وی با جنگ غزه به شدت افزایش یافته است.

رییس جمهوری نامحبوب

 در این میان هر چند کارشناسان معتقدند که هنوز برای تحلیل نهایی وضعیت بایدن در مقابل ترامپ زودهنگام است، اما توماس ویلن استاد علوم سیاسی دانشگاه بوستون در گفت‌وگو با نیوزوک تصریح می کند که کمپین انتخاباتی بایدن کار ساده ای در پیش ندارد. حاشیه ها اوضاع را برای وی بسیار تنگ کرده، به خصوص در ایالت های چرخشی که تاثیری حیاتی در نتایج نهایی انتخابات دارند.

ویلیام اف هال استادیار علوم سیاسی در دانشگاه وبستر در سنت لوئیس آمریکا معتقد است: پیش بینی رفتار انسان ها به خصوص در فرآیند انتخابات بسیار دشوار بوده و تنها نظرسنجی معتبر زمانی است که مردم پای صندوق های رای حاضر می شوند. علاوه بر این هیث براون استاد سیاست عمومی دانشگاه نیویورک هم معتقد است که رقابت میان ترامپ و بایدن بسیار نزدیک برگزار می شود و کار کمپین های انتخاباتی دو طرف نیز فشرده و سرنوشت ساز خواهد بود.

کارشناسان بر این باورند جو بایدن که اکنون برخی از آن به عنوان رییس جمهوری نامحبوب یاد می کنند، با یک چالش در انتخابات مواجه نیست. یکی از مهم ترین موانع او در انتخابات پیش رو بحث سلامتی و حواس پرتی بایدن است، به طوری که همزمان با گاف‌های فراوانی که از وی بروز می کند، بخش عمده ای از طرفداران حزب دموکرات نیز معتقدند که او برای دومین دور ریاست جمهوری بسیار پیر است.

مساله مهم بعدی برای بایدن بحث فساد مالی فرزندش هانتر بایدن است که دستمایه ای برای رقبای جمهوری خواه او از یک سال گذشته به این سو بوده است. از سوی دیگر نحوه مدیریت و مداخله آمریکا در جنگ غزه باعث شده علاوه بر افکار عمومی آمریکا، جامعه مسلمانان و عرب تباران این کشور نیز به میزان زیادی از وی رویگردان شوند، به طوری که برخی از گروه های مسلمان و عرب تبارهای آمریکایی به صراحت اعلام کرده اند که هرچند به ترامپ رای نخواهند داد، اما به طور قطع به بایدن نیز رای نمی دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌ خ»
واریز ۲ میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم
آشنایی با زنان عارفی که مردان دانشمند از محضرشان درس گرفتند
راه‌اندازی سامانه نظارت و شفافیت مدارس غیردولتی تا مهر
حمایت نمایندگان از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی غزه
بیش از ۱۰ هزار نفر زیر آوارهای غزه مفقود هستند
دانش آموختگان ما وعده صادق را رقم زدند
واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
طرح انسداد مرزهای شرقی افغانستان آغاز شد
رقم هدیه روز معلم مشخص شد
شکایت خواننده معروف به پلیس فتا
دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور
نتانیاهو: با یا بدون توافق به رفح حمله می‌کنیم
آقای اژه‌ای برای رفع هرگونه نگرانی در تضییع حق طلبه خوزستانی دستور به بررسی مجدد دهید
طباطبایی: اظهارات نصیری تکرار یک شوخی بی‌مزه است/ رسولی:حرف‌های نصیری ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد
اسکای ویو دبی: تجربه فوق العاده سرسره شیشه ای و سکو تماشای دبی
دیزل ژنراتور؛ راهکاری قدرتمند برای تأمین برق
اصولی که هر دانشجویی باید آن را رعایت کند
تظاهرات دانشجویان دانشگاه راتگرز در نیوجرسی آمریکا +فیلم
وعده صادق ضربه مهلکی به غرب پرستان داخلی بود!
شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top